VR, Gamification & Äventyr – Trender för Casino 2018

 

Varför Byta till ett annat Casino 2018?

Det är förståeligt att många människor gillar att stanna i sin lilla komfort-zon, men ibland kan faktiskt små enstaka förändringar vara riktigt uppfriskande. Detta tycker vi gäller om vi pratar om casinospel på nätet, där en majoritet av spelarna oftast håller sig till en endaste webbplats; trots att de har många skäl att vara mottagliga för nya erbjudanden. Så varför ska du ta tummen ur och byta casino under 2018?

Innovation som är Virtual Reality

Det var mer eller mindre 20 år sedan senast man försökte försökte göra VR-spel till det senaste och häftigaste man kunde hitta på marknaden. Tyvärr så föll VR-tekniken ganska platt på den tiden, eftersom tekniken i de flesta fall hade ganska dålig inlevelse och fick oss snarare att må illa än att njuta. När man tittar tillbaka, verkar det som om den teknik som utvecklarna hade till sitt förfogande på 90-talet inte räckte för att göra deras vision verklighet.

2018

Dock så verkar 2018 vara året för riktig innovation inom VR. Med flera toppklassiga VR-redskap, som inkluderar Facebooks Oculus Rift, HTC Vive tillsammans med Sonys PlayStation VR, kommer vi definitivt se en ännu större våg av VR-spel. Självklart kan iGaming-industrin som vanligt inte motstå den främsta tekniken som utvecklarna har lyckats komma på, och många företag har redan under 2016 och 2017 varit villiga att implementera denna teknik på online casino.

 

Gamification och Casino 2018

 

Spelare kanske inte inser det, men några av deras favorit online-casinon integrerar olika spelelement för att förbättra deras upplevelse.

Grundläggande använder dessa casinon en teknik som de tror kommer bilda starkare samband med spelare och spelet. Gamification ett innovativt koncept som snabbt kan få bra konsekvenser om det integreras väl. Om casinon kan använda detta koncept för att skapa något nytt och intressant, så har de potential att förbättra relationen med spelarna. Gamification är en unik och intressant process som syftar till att engagera spelare på en djupare nivå, och motiverar dem att spendera mer tid i på en utvald aktivitet. Till exempel kan en bokhandel använda gamification för att motivera kunder att spendera mer tid i bokhandeln, och förhoppningsvis köper de då fler böcker.

Kort förklarat innebär gamification att du får belöningar när du utför vissa moment på (i det här fallet) casinot. Du kan till exempel få medaljer och extra spins om du fyller i hela din profil på casinot du är medlem på. eller så kanske du samlar på dig ädelstenar varje gång du provar på en ny slot, som du sedan kan använda för att byta in om fina erbjudanden och presenter.